Conţinutul numărului de revistă Statutul politico-juridic al Ţării Moldovei faţă de înalta Poartă în timpul domniei lui Ştefan cel Mare 3-10 Gonţa Gheorghe L’empathie au service de l’enseignement/ apprentissage du FLE/FOS 11-17 Vishkurti Silvana Timpul: repere calificative 17-22 Baraga Victoria Structura organizării şi receptării spaţiotemporalităţii în opera de artă (pictură) 22-27 Mocan-Vozian Ludmila Modalităţi de implementare a tehnologiilor informaţionale şi de comunicaţii în sistemul educaţional preuniversitar (treapta primară) din Estonia 28-31 Gînju Stela Valori educativ-morale în peisajul din pictura moldovenească 32-35 Ursachi Rodica Strategii privind optimizarea adaptării şcolare a preadolescenţilor…
Read MoreREVISTĂ DE ŞTIINŢE SOCIOUMANE NUMĂRUL 1 (23) / 2013
Conţinutul numărului de revistă Asemănarea cu celălalt, între ,,a trage foloase” şi ,,a suferi pe nedrept” 3-35 Şleahtiţchi Mihail Studierea patrimoniului cultural naţional în învăţământul istoric preuniversitar şi universitar din Republica Moldova 35-41 Ursu Valentina Semnificaţia învăţării pragmatice în postmodernitatea educaţiei 41-52 Petrovschi Nina Pedagogia artelor despre creativitate şi formarea/dezvoltarea ei la studenţii Facultăţilor de Arte Plastice şi Design 52-60 Arbuz-Spatari Olimpiada L’apprentissage des langues étrangères dans un nouveau contexte éducationnel 60-73 Solcan Angela 1912. O sută de ani de la anexarea Basarabiei la Imperiul Rus:între omagiere şi comemorare 74-79…
Read MoreREVISTĂ DE ŞTIINŢE SOCIOUMANE NUMĂRUL 3 (22) / 2012
Conţinutul numărului de revistă Intervenţia docimologică halo-accentuată: ce este, cum se arată, trebuie sau nu trebuie încuviinţată? 3-10 Şleahtiţchi Mihail Accepţiuni ştiinţifico-pedagogice asupra pregătirii ecoeducaţionale a cadrelor didactice pentru învăţământul preşcolar şi primar în Ucraina şi Belarus 10-14 Saranciuc-Gordea Liliana, Ursu Ludmila Rolul disciplinelor Catedrei de știinţe filosofice şi economice în formarea viitorilor pedagogi 15-19 Roşca Sergiu Актуальные проблемы учебников по иностранному языку 20-26 Askarova G. Modalităţi de prelucrare decorativ-artistică a lemnului 26-28 Ursachi Rodica Evaluarea competenţei de educaţie ecologică (componenta procedurală) în cadrul pregătirii iniţiale a cadrelor didactice pentru învăţământul…
Read MoreREVISTĂ DE ŞTIINŢE SOCIOUMANE NUMĂRUL 2 (21) / 2012
Conţinutul numărului de revistă Reprezentarea socială ca modalitate de transformare a „cuvintelor în carne”, a „ideilor în puteri naturale” şi a ”noţiunilor în limbajele lucrurilor” 3-22 Şleahtiţchi Mihail Contrariile ca analogie a armoniei în artele plastice 23-31 Mocan-Vozian Ludmila Importanţa studiului integrat al disciplinei limba şi literatura română în formarea competenţelor de comunicare în ciclul gimnazial 32-40 Zgardan-Crudu Aliona Pregătirea iniţială a cadrelor didactice pentru învăţământul preşcolar şi primar din Rusia în vederea formării competenţei de educaţie ecologică (CEE) 40-48 Saranciuc-Gordea Liliana Profilurile psihologice ale studenţilor cu diferite mecanisme de…
Read MoreREVISTĂ DE ŞTIINŢE SOCIOUMANE NUMĂRUL 1 (20) / 2012
Conţinutul numărului de revistă Serviciul sanitar al armatei române în perioada neutralităţii: probleme de pregătire teoretică şi practică 1-11 Chicuş Nicolae, Stoica Leontin Aspecte psihologice ale anxietăţii la adolescenţi 10-20 Pleşca Maria Asigurarea parteneriatului familie – grădiniţă şi calitatea educaţiei preşcolarului 20-26 Carabet Natalia Mărturii din prizonieratul medicului Ion Periețeanu (1916-1918) 26-35 Stoica Leontin Dimensiuni ale conduitei didactice 35-49 Dragu Nor Metodologia receptării artistice a operei de artă (pictură) 49-57 Mocan-Vozian Ludmila Conceptualizarea formării competenţei de educaţie ecologică a elevilor (cee) în procesul pregătirii inițiale a cadrelor didactice pentru învățământul primar…
Read More